Przejdź do treści

Notariusz na żądanie spadkobierców sporządza akt poświadczenia dziedziczenia.

Przeszkodą w sporządzeniu aktu poświadczenia dziedziczenia jest:

  • spór pomiędzy spadkobiercami,
  • brak stawiennictwa któregokolwiek z potencjalnych spadkobierców,
  • sporządzenie testamentu szczególnego tj. ustnego, podróżnego lub wojskowego,
  • otwarcie spadku przed 1 lipca 1984 roku,
  • uprzednie sporządzenie aktu poświadczenia dziedziczenia lub wydanie postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku.

Całość postępowania spadkowego u notariusza składa się z następujących czynności:

  1. sporządzenia protokołu z poszukiwania wpisów w rejestrze spadkowym PL w celu pozyskania informacji, czy po spadkodawcy został sporządzony akt poświadczenia dziedziczenia lub wydano postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku,
  2. sporządzenia protokołu z poszukiwania wpisów w Notarialnym Rejestrze Testamentów,
  3. sporządzenia protokołu otwarcia i ogłoszenia testamentu – jeśli spadkodawca takowy pozostawił,
  4. sporządzenia protokołu z przyjęcia oświadczeń o przyjęciu bądź o odrzuceniu spadku – jeśli nie zostały uprzednio złożone i nie upłynął termin do ich złożenia,
  5.  sporządzenia protokołu dziedziczenia przy udziale osób zainteresowanych,
  6. sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia,
  7. rejestracji aktu poświadczenia dziedziczenia w Rejestrze Spadkowym.

W terminie 6 miesięcy od dowiedzenia się o tytule powołania do spadku spadkobierca może spadek przyjąć lub odrzucić.

Wykaz niezbędnych dokumentów do sporządzenia aktu notarialnego znajdziesz w zakładce wymagane dokumenty.

POZOSTAŁE CZYNNOŚCI NOTARIALNE

Księgi wieczyste to oficjalny rejestr nieruchomości, który dostarcza najważniejsze i najbardziej aktualne informacje o statusie prawnym danej nieruchomości.
dowiedz się więcej Arrow Right
Proponujemy tzw. umowę majątkową małżeńską, zwany potocznie rozdzielnością majątkową. Jest to formalność, którą każdy notariusz zna na pamięć.
dowiedz się więcej Arrow Right
Dbając o bezpieczny przepływ transakcji prawnych, ustawodawca wymaga, aby kluczowe działania związane z funkcjonowaniem firm handlowych były przeprowadzane w formie notarialnej.
dowiedz się więcej Arrow Right
Usługi notarialne, takie jak sporządzanie dokumentów w formie aktu notarialnego, powinny być wykonywane tylko przez licencjonowanych notariuszy.
dowiedz się więcej Arrow Right

Przedmiotowa strona internetowa nie stanowi ani reklamy ani oferty w rozumieniu obowiązujących przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Notariusz Magdalena Sienica otrzymuje od Państwa jako klientów informacje stanowiące dane osobowe i będzie je przetwarzała wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych na Państwa zlecenie, jak również w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów związanych z tymi czynnościami. W celu zapoznania się z pełną klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych proszę kliknąć tutaj.

Kontakt

Kancelaria Notarialna
Magdalena Sienica Notariusz

NIP: 8222417561
REGON: 542193982

Godziny urzędowania kancelarii:
wtorek: 10:00 – 17:00
pozostałe dni robocze: 8:30 – 15:30
inne terminy: po wcześniejszym uzgodnieniu

ul. Zygmunta Kazikowskiego nr 7 lok. U2
05-300 Mińsk Mazowiecki

Potrzebujesz wyceny lub doradztwa? Jesteśmy do Twojej dyspozycji

    Twoja wiadomość dotarła. Jesteśmy już w drodze z odpowiedzią!