Przejdź do treści

Najczęstsze czynności notarialne związane z nieruchomościami to:

  1. sprzedaż nieruchomości – działek budowlanych, rolnych, leśnych, lokali mieszkalnych i użytkowych oraz udziałów w nieruchomościach,
  2. darowizna nieruchomości – przeniesienie prawa własności między członkami rodziny lub osobami trzecimi,
  3. zniesienie współwłasności – podział fizyczny nieruchomości poprzez przyznanie własności jednemu ze współwłaścicieli za spłatą lub bez,
  4. umowy dożywocia – przeniesienie własności z zagwarantowaniem prawa zamieszkania, opieki lub innych świadczeń,
  5. oświadczenia o ustanowieniu hipoteki – na rzecz banku lub innego wierzyciela, także jako zabezpieczenie prywatnych zobowiązań,
  6. umowy działu spadku – przeniesienie własności następujące pomiędzy spadkobiercami,
  7. umowy podziału majątku wspólnego – zawierane w szczególności na skutek orzeczenia rozwodu lub zawarcia umowy majątkowej małżeńskiej ustanawiającej rozdzielność majątkową.

To, jaka czynność zostanie dokonana zależy od woli stron, przy czym notariusz zgodnie z art. 80 § 3 ustawy Prawo o notariacie dokonuje wyjaśnień dotyczących dokonywanej czynności notarialnej, w szczególności po zapoznaniu się ze stanem faktycznym wskazuje, jaka forma czynności prawnej odpowiada zamierzonym przez strony celom.

Wykaz niezbędnych dokumentów do sporządzenia aktu notarialnego znajdziesz w zakładce wymagane dokumenty.

POZOSTAŁE CZYNNOŚCI NOTARIALNE

Dziedziczenie to proces, w którym majątek zmarłej osoby (wszystkie jej dobra i zobowiązania) przechodzi na osoby uprawnione, tzw. spadkobierców.
dowiedz się więcej Arrow Right
Proponujemy tzw. umowę majątkową małżeńską, zwany potocznie rozdzielnością majątkową. Jest to formalność, którą każdy notariusz zna na pamięć.
dowiedz się więcej Arrow Right
Dbając o bezpieczny przepływ transakcji prawnych, ustawodawca wymaga, aby kluczowe działania związane z funkcjonowaniem firm handlowych były przeprowadzane w formie notarialnej.
dowiedz się więcej Arrow Right
Usługi notarialne, takie jak sporządzanie dokumentów w formie aktu notarialnego, powinny być wykonywane tylko przez licencjonowanych notariuszy.
dowiedz się więcej Arrow Right

Przedmiotowa strona internetowa nie stanowi ani reklamy ani oferty w rozumieniu obowiązujących przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Notariusz Magdalena Sienica otrzymuje od Państwa jako klientów informacje stanowiące dane osobowe i będzie je przetwarzała wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych na Państwa zlecenie, jak również w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów związanych z tymi czynnościami. W celu zapoznania się z pełną klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych proszę kliknąć tutaj.

Kontakt

Kancelaria Notarialna
Magdalena Sienica Notariusz

NIP: 8222417561
REGON: 542193982

Godziny urzędowania kancelarii:
wtorek: 10:00 – 17:00
pozostałe dni robocze: 8:30 – 15:30
inne terminy: po wcześniejszym uzgodnieniu

ul. Zygmunta Kazikowskiego nr 7 lok. U2
05-300 Mińsk Mazowiecki

Potrzebujesz wyceny lub doradztwa? Jesteśmy do Twojej dyspozycji

    Twoja wiadomość dotarła. Jesteśmy już w drodze z odpowiedzią!